El títol fa referència a les formes adquirides per la naturalesa sobre la matèria; els canvis estacionals, l'exuberància, els colors, les textures i l'erosió del temps a causa de la variació climàtica. Tot això, fa que la NATURA sigui la millor i la més gran escola d'art i d'investigació per a l'avenç de la humanitat.
Datos personales
Sobre mi
El meu blog és la plataforma on poder exposar narrtives, imatges i filmacions de diversos autors que, en el seu moment, m'han impactat i m'han portat a la reflexió. Vull compartir en tots vosaltres aquestes troballes i, com jo, gaudir d'un petit moment.
Seguidores
miércoles, 20 de noviembre de 2013
sábado, 16 de noviembre de 2013
HACIENDO NUMEROS ,,( FINANZAS 2)
¿A quién
miércoles, 13 de noviembre de 2013
UNA GRAN ASIGNATURA PENDIENTE .: FINANZAS (1)
martes, 12 de noviembre de 2013
" MEA CULPA " ?
sábado, 9 de noviembre de 2013
ELS ALTRES VAMPIRS
Qui no coneix aquest tipus de persona que succiona l ´energia igual com els vampirs succionen la sang? Es repeteix, no escolta , no deixa espai, adora el victimisme.
Els vampirs existeixen .Potser no s´assemblen als que apareixen en tantes novel. les i pel.lícules, però si observem amb deteniment el nostre entorn , podrem detectar els senyals que els destingueixen . El mes evident és l´esgotament dels qui s´hi relacionen . No en va ,s´alimenten de l´energia aliena com els vampirs de la sang succionant l´alegria i el benestar dels qui hi topen . Per això se´ls coneix com a vampirs energètics.
Pot ser que fins i tot formin part del cercle més proper . Tant se val el temps que hi passem o la freqüencia amb què compartim les nostres trobades . Sempre ens sentirem cansat ,dèbils després d´aquest contacte . En general , es tracta de persones que tendeixen a orbitar al voltant del seu propi medi. Viuen tan centrades en elles mateixes que amb prou feines queda espai per res més .Per això solen construir un discurs repetitiu i victimista. Els costa molt veure qui tenen davant, persona que sovint utilitzen merament com a escombraire emocional . Solen ser ràpids a l hora d´emetre opinions i prodigar-se en crítiques i desqualificacions , i sovint són hàbils manipuladors .
Existeixen dos tipus de vampirs energètics . D´una part, els que ens busquen constantment per explicar els seus problemes . Solen fer a la perfecció el paper de víctimes , buscant que sentim llàstima per ells. I malgrat els nostres esforços , mai no semblen assumir la responsabilitat de les seves accions , ni fer res per transformar l´arrel dels seus problemes .Són forats negres , que capturen i fan desaparèixer qualsevol raig de llum que s´atreveixi a sortir al seu buit.
En segon lloc , hi ha els qui dominen sense contemplació i amb un aire de superioritat permanent .Tenen la subtilesa i alhora , la capacitat de destruccio d´un buldòzer.
Malgrat ser conscients de com ens sentim després de relaciona-nos -hi , ja sigui per costum , amabilitat o educació , solem permetre que ens assaltin emocionalment . Potser val la pena qüestionar- se quina és la millor manera de no sortir-ne perjudicats.
text :Irene Orce, coach
lunes, 4 de noviembre de 2013
RESPECTE A LA DIVERSITAT DE RELIGIONS I DOGMES
imatg.extreta.Sebastian Art |
Respecte a la perspectiva amb què s´abordi la diversitat , sembla lògic que es dediqui més atenció a la religió o religions més pròximes , el coneixement de les quals contribueixi més a interpretar l´entorn , abans de passar a àmbits més llunyans . Aquest ensenyament religios d´èmfasi cultural podria ser compatible amb opcions confessionals - religioses o laiques -de les diverses escoles , potser graduant l´extensió relativa de la presentació però complint uns mínims raonables en la presentació de la diversitat
Finalment, el professor hauria de ser prou culte , acollidor i respectuós amb la diversitat i també prou crític , sense ridiculitzar agressivament allò en què no cregui. L´autèntica formació religiosa , al capdavall , hauria de desenvolupar-se en les comunitats creients , i ser molt més que un conjunt d´informacions i de pràctiques rutinàries : convicció . compromís , exploració , una possible forma de plenitud de la vida.
Un ensenyament sobre les religions, com a grans herències culturals , fonts d´inspiració artística , de valors morals i d´interpretacions de l ´existència , sense passar per alt el seu freqüent paper com a fonts de conflictivitat i de restricció de llibertats civils , en especial a les dones .. CONÈIXER LA DIVERSITAT DE RELIGIONS CONTRIBUIRIA A SITUAR L´ARREL I EL CONTEXT DE MOLTES NOTÍCIES ACTUALS
text.D.Jou : fisic ,poeta , membre del patronat de la Fundació Joan Maragall
miércoles, 30 de octubre de 2013
PLASTICITAT COGNITIVA
Cheryl Bond-Dinah M.Craic |
La capacitat d´aprenentatge es basa en el que anomenem plasticitat cognitiva per resoldre problemes i recordar esdeveniments. El cervell no és un tot inamovible , marcat pel pes de l ´herència genètica i l´entorn , sinó que canvia contínuament amb l´experiència , que hi deixa empremtes indelebles . La plasticitat cerebral consisteix en la capacitat del sistema nerviós per canviar la seva estructura i el seu funcionament al llarg de la vida , com a reacció davant la diversitat de l´entorn . El mecanisme de la plasticitat ens allibera , doncs , entre altres coses , del deterninisme genètic.
El cervell es transforma a si mateix al llarg de tota la vida , perquè cada nova dada que hi introduïm l´obliga a reestructurar les neurones que el componen , a reestructurar-se de dalt baix. És interessant comprovar que l´organització cortical és responsable que puguem interpretar els esdeviments amb major o menor exactitud . És molt possible que deguem l´aprenentatge cognitiu a aquesta capacitat de distinguir un esdeveniment de l´altre. L´experiència pot ser tan important com la genètica .
.Quan ens fem grans , les dades ens inunden el cervell, la informació pot desbordar-nos i costa més reestructurar-ho tot . El que passa es que amb l´edat ens tornem especialistes , establim les nostres prioritats i acceptem uns continguts mentre que en rebutgem d´altres . Això té unes conseqüencies , es clar :perdem creativitat , perque solifiquem els nostres interessos i les nostres perpectives . Això ens fa sentir mes segurs ,i ens torna més conservadors .
Cal mantenir la ment oberta als estímuls , flexible i compartir sempre les idees , el coneixement ,. Mai tenir por a equivocar-se , innovar ,capgirar-ho tot , de quëstionar ,de dubtar ,de provar ......perque això és font de ........Saviesa
text Eduard Punset.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)