imatg.extreta.Sebastian Art |
Respecte a la perspectiva amb què s´abordi la diversitat , sembla lògic que es dediqui més atenció a la religió o religions més pròximes , el coneixement de les quals contribueixi més a interpretar l´entorn , abans de passar a àmbits més llunyans . Aquest ensenyament religios d´èmfasi cultural podria ser compatible amb opcions confessionals - religioses o laiques -de les diverses escoles , potser graduant l´extensió relativa de la presentació però complint uns mínims raonables en la presentació de la diversitat
Finalment, el professor hauria de ser prou culte , acollidor i respectuós amb la diversitat i també prou crític , sense ridiculitzar agressivament allò en què no cregui. L´autèntica formació religiosa , al capdavall , hauria de desenvolupar-se en les comunitats creients , i ser molt més que un conjunt d´informacions i de pràctiques rutinàries : convicció . compromís , exploració , una possible forma de plenitud de la vida.
Un ensenyament sobre les religions, com a grans herències culturals , fonts d´inspiració artística , de valors morals i d´interpretacions de l ´existència , sense passar per alt el seu freqüent paper com a fonts de conflictivitat i de restricció de llibertats civils , en especial a les dones .. CONÈIXER LA DIVERSITAT DE RELIGIONS CONTRIBUIRIA A SITUAR L´ARREL I EL CONTEXT DE MOLTES NOTÍCIES ACTUALS
text.D.Jou : fisic ,poeta , membre del patronat de la Fundació Joan Maragall
2 comentarios:
Interesantísimo post, Rosaslía, sobre cómo abordar la enseñanza de las religiones: estoy totalmente de acuerdo.
Besetes y feliz fin de semana ^-^
Seria muy interesante que convivieran todas las religiones o dogmas sin altercados..
Gracias Piola por tu comentario
Publicar un comentario