Cheryl Bond-Dinah M.Craic |
La capacitat d´aprenentatge es basa en el que anomenem plasticitat cognitiva per resoldre problemes i recordar esdeveniments. El cervell no és un tot inamovible , marcat pel pes de l ´herència genètica i l´entorn , sinó que canvia contínuament amb l´experiència , que hi deixa empremtes indelebles . La plasticitat cerebral consisteix en la capacitat del sistema nerviós per canviar la seva estructura i el seu funcionament al llarg de la vida , com a reacció davant la diversitat de l´entorn . El mecanisme de la plasticitat ens allibera , doncs , entre altres coses , del deterninisme genètic.
El cervell es transforma a si mateix al llarg de tota la vida , perquè cada nova dada que hi introduïm l´obliga a reestructurar les neurones que el componen , a reestructurar-se de dalt baix. És interessant comprovar que l´organització cortical és responsable que puguem interpretar els esdeviments amb major o menor exactitud . És molt possible que deguem l´aprenentatge cognitiu a aquesta capacitat de distinguir un esdeveniment de l´altre. L´experiència pot ser tan important com la genètica .
.Quan ens fem grans , les dades ens inunden el cervell, la informació pot desbordar-nos i costa més reestructurar-ho tot . El que passa es que amb l´edat ens tornem especialistes , establim les nostres prioritats i acceptem uns continguts mentre que en rebutgem d´altres . Això té unes conseqüencies , es clar :perdem creativitat , perque solifiquem els nostres interessos i les nostres perpectives . Això ens fa sentir mes segurs ,i ens torna més conservadors .
Cal mantenir la ment oberta als estímuls , flexible i compartir sempre les idees , el coneixement ,. Mai tenir por a equivocar-se , innovar ,capgirar-ho tot , de quëstionar ,de dubtar ,de provar ......perque això és font de ........Saviesa
text Eduard Punset.
2 comentarios:
Que difícil, no tenir por d'equivocar-se!
si,,però s.ha de superar Helena, sino no s´avança-
Salut i bon cap de semana
Publicar un comentario